סושיאל קומרס

סושיאל קומרס: מה זה ולמה אתם צריכים את זה?

סושיאל קומרס- מסחר חברתי, הוא קנייה ומכירה של סחורות או שירותים ישירות בתוך פלטפורמת מדיה חברתית. זוהי למעשה תת-קבוצה של מסחר אלקטרוני, הכוללת בתוכה את המדיה החברתית והמקוונת.

במילים פשוטות, זו התפתחות מהשנים האחרונות ברכישות אונליין של קנייה דרך המדיה החברתית. קניה ישירה דרך רשתות כמו פייסבוק, אינסטה ושות'. 

 

אחרי שהבנו את משמעות המונח, בואו נדבר על זה- למה סושיאל קומרס כל כך חשוב?

האדם הוא בסך הכל יצור חברתי. בעולם הדיגיטלי, הסושיאל הוא המקום שלנו להשיג את הצורך הזה בחברה. לכן, זו לא תהיה הפתעה בשבילכם לגלות שמדי שנה עולה יותר ויותר כמות הצרכנים של פלטפורמות המדיה החברתית, נכון? 

כן, זה ברור מאליו ולא נחפור בזה, היום. מה שמעניין אותי יותר ואולי לא ברור מאליו, הוא כיצד עולם הקניות שלנו הופך בנוי ונשען על אותה הפלטפורמה החברתית. המקום הזה, שאנחנו מכלים בו לא מעט מזמננו הפנוי, הפך למקור המוסמך ביותר שלנו לביצוע רכישות. ואם תחשבו על זה לעומק, זה כלכך הגיוני ואפילו מתבקש. 

 

מספר דוגמאות שמוכיחות למה סושיאל קומרס כאן כדי להישאר, וכדאי שתמהרו להפוך לחלק ממנו: 

1 לוקיישן: 

בכל חנות, אונליין או פיזית, כולנו מכירים את המשפט המוכר- "לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן. חנות שנמצאת איפה שהקהל נמצא, תצליח הרבה יותר. אז מה עושים בעולם שבו הקהל מסתובב רוב הזמן עם הפלאפון והמסכים לכל מקום? 

יאפ, הלוקיישן הכי טוב שתוכלו אי פעם לבקש, הוא להיות חנות שיושבת ללקוח בכיס הג'ינס. וזה בדיוק מה שתעשו אם תהיו נוכחים מספיק ברשת החברתית. הרשת החברתית היא לחלוטין חנות שמסתובבת איתנו בכל מקום. 

 

הנה לדוגמא תרשים שמדגים איך לקוחות בארה"ב מחפשים כיום מוצרים אונליין:  

קניות ברשת

בהתחלה כשהסתכלתי על זה, לא הבנתי. איפה גוגל? איפה מנועי החיפוש האחרים? רגע אחרי זה קלטתי שגם אני בדיוק ככה. 

כשאני רוצה לקנות, אני אלך למקום שבו אוכל לקבל את המוצר בדרך הקלה והאמינה ביותר. זה לא יהיה בגוגל. 

אם כך, די ברור מהתרשים למה אתר כמו אמזון מקבל את רוב הטראפיק כשמחפשים מוצר ברשת- שם אני מקבלת את המוצר "לפנים", בלי משחקים. אז למה לעזאזל יש גם מעל 80% של סוגי חיפושים ברשתות החברתיות כשרוצים לאתר מוצר לרכישה?? 

זה מוביל אותי לנקודה הבאה. 

 

  1. הוכחת הסושיאל: 

מה שאקבל מהרשת החברתית ולא אשיג בשום מקום אחר, זו ההוכחה החברתית. תוכן שנוצר על ידי משתמשים, מוכיח את עצמו כיעיל במיוחד למותגים. ככה זה, אנשים אמיתיים, שכותבים תוכן אמיתי, נתפסים טבעיים ואמינים יותר. 

 

פינקתי אתכם בעוד גרף:  

כאשר שאלו צרכנים אמריקאים, מה המאפיינים שהכי משמעותיים להם בבחירת מוצר. מעל 94% מהנשאלים סימנו ביקורות ורייטינג כפקטור משמעותי. 

חשיבות בביצוע קניה

 

ברשת החברתית, כשלכל ביקורת יש אבא ואמא- כל ביקורת מגובה על ידי משתמש אמיתי עם שם ופנים, היא אוטומטית הופכת בעיני הקוראים לאמינה ואותנטית. 

 

  1. תיק-תק:

לצרכנים כיום יש מעט מאוד סובלנות למשך רכישה ארוך ומסובך. הם נוטים להיות מתוסכלים אם זה לא תהליך מהיר וקל. ומה טוב אם זה גם לא דורש מהם לצאת מהאפליקציה שבה הם נמצאים… זו בדיוק התמצית של סושיאל קומרס. לאפשר לכם לקנות ישירות מהאפליקציה של האינסטגרם למשל. קליק תקנו וקליל תגללו רגע אחר כך לסטורי הבא. 

לכן, יותר ויותר רשתות חברתיות בונות הליך של רכישה דרך הפיד עצמו. למעשה, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק, סנאפצ'ט ופינטרסט יוצרות אינטגרציה בין הרשת שלהם לאיקומרס מיידי. 

וזו רק הסנונית הראשונה. 

לפי התחזיות שוק המסחר החברתי צפוי לעלות מדי שנה כאשר בשנת 2025 יהווה כ17% משוק המסחר האלקטרוני העולמי. 

 

איך תשתמשו נכון בסושיאל קומרס? 

יש מספר דברים שתוכלו לעשות כדי להשתמש נכון בפלטפורמה החברתית כערוץ מכירה. 

  • מרגיש לי לפעמים כמו תקליט שבור, אבל אין מה לעשות, צריך לציין גם את המובן מאליו: ערך הוא שם המשחק- אל תנסו לשים פרסומת ישירה של "תקנו עכשיו", זה פשוט לא יעניין את האנשים שבסושיאל. תנו להם ערך אמיתי ואותנטי, והם ירגישו יותר בנוח בהמשך גם להתקרב אל המותג שלכם. 
  • הכירו את הקהל שלכם ואת הרשתות שהוא מסתובב בהן, כמו גם הקבוצות והאופי שבו הוא נוהג לכתוב ולבטא את עצמו בפלטפורמה. סרטונים? תמונות? ציוצים? כל מידע כזה יאפשר לכם לפנות אליהם טוב יותר. 
  • תוכן שנוצר על ידי משתמשים הוכח כדבר הכי יעיל למותגים. ככה זה, אנשים אמיתיים, שכותבים תוכן אמיתי, נתפסים טבעיים ואמינים יותר. ואנחנו כמותג, אוהבים אמינות. זה המקום ליצור קהילה, ליצור ביקורות אמיתיות, להניע את הקהל שלכם שייצור בעצמו תוכן.  
  • מחיר המוצר צריך להילקח בחשבון. רכישה תחת רשת הסושיאל היא לרוב אימפולסיבית יותר. לכן, מוצרים בעלות יחסית נמוכה יצליחו להימכר טוב יותר בסושיאל קומרס. 
  • וכמובן, אל תנוחו. תלמדו את תחום הסושיאל ואת הפלטפורמות שבהן אתם נמצאים. כי אחרת זה יהיה לחינם. 

מחפשים יותר מידע על סושיאל קומרס?

הנה וובינר מעולה של גיא חרץ שלנו, בכנס השנתי של Orange Klik.

 

 

וגם, מאמר: איך תוכלו לנצל נכון את הרשת החברתית לקידום המותג שלכם?

 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

רוצים להישאר מעודכנים?
השאירו את המייל שלכם ונשמח לעדכן אתכם!

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רגע לפני שיוצאים...

קהילת הפייסבוק המדהימה שלנו מזמינה אותך להנות מטיפים שווים,
מאמרים וכתבות על אמזון בעברית וכל העדכונים הכי חמים!

Contact Us

דילוג לתוכן