הומור בשיווק

שימוש בהומור בשיווק: כך עושים את זה נכון

בואו נשים רגע ת'צחוק בצד ונדבר על נושא רציני – הומור בשיווק. האמת שלפעמים מזלזלים בו, אבל הומור הוא כלי עוצמתי למדי אם משתמשים בו כראוי. יש בו את היכולת לשלב את הקלילות הנכונה, הקריצה והקליק לקהל הפוטנציאלי שלנו. אבל תאמינו לי, כוחו של ההומור לא מסתיים ברגע של בדיחות הדעת, יש בו הרבה מעבר.

עזבו לרגע שיווק, נתחיל בלדבר על בני אדם. אני מאמינה שהלסת שלכם לא תצנח אם אספר לכם שלהומור יש חלק חשוב בחיבור בין אנשים, נכון? לצחוק יש ערך של ממש בקשרים בין אישיים, שברגע אחד יכול להשיג המון. הרי התחושה שאנחנו מקבלים כשאנחנו צוחקים, אין שניה לה. למעשה, נרגיש מחוברים הרבה יותר לאנשים שאנחנו יכולים לצחוק איתם או להנות מהסיפורים שלהם.

באותו האופן שבו אנחנו מרגישים מול בני אדם, כך רגע הצחוק הזה שווה גם בשיווק ובעסקים.

 

אילו יתרונות יש בשימוש בהומור בעסקים?

 

סמוך על סמוך: אמינות

כבעלי מותגים, חשוב לנו שיסמכו עלינו, כל משפך שיווקי קלאסי בנוי במידה רבה על רכישת אמינות הלקוח. איך זה קשור בהומור? מסתבר שמותגים שמשתמשים בהומור וגורמים לנו לצחוק, נתפסים גם כאמינים יותר בעינינו. נסו לרגע לחשוב על הפרסומות שאתם נהנים לראות בטלוויזיה. מבלי להכיר אתכם, אני בטוחה שמשולב בהן הומור. כעת נסו גם לחשוב על הפרזנטורים שאתם רואים בפרסומות, מוצאים מכנה משותף?

כן, אם תסתכלו על הפרזנטורים שנבחרים לחלק ניכר מהמותגים בארץ, הם יהיו מוכרים לכם מתחומים של סטנד-אפ וצחוק וזה לא במקרה. יותר מזה, שימו לב שככל שנושא הפרסומת בתחום יותר "מבאס", כך הפרזנטור יהיה יותר מצחיק (כמו פרסומות לבנקים, ביטוחים וכדומה). מותגים שחורטים אמינות על דגלם, ירצו להוסיף הומור כדי שהקהל ירגיש שאפשר לסמוך עליהם. את החיבור והאמינות הם לא יוכלו להעביר לנו בעזרת אקסלים מרשימים. חיבור רגשי בעזרת רגע של שעשוע, זו השיטה הקלה ביותר לגרום לנו לסמוך עליהם.

 

 

הומור בשיווק- בנקים וחברות ביטוח

 

 

שורף ת'רשת: ויראליות

אותה תחושה נעימה שמקבלים משיווק הומוריסטי וקליל, יכולה להוביל לשיתוף של התוכן הזה גם עם חברים. אחרי הכל, אנחנו נהנים לשתף ברשתות תוכן שישעשע וישמח אחרים (כשאנחנו לא עסוקים בשיימינג…). למעשה, התחושה הפיזיולוגית שנגרמת לנו ברגע של שעשוע, יכולה להוביל לעליה של 30% בסיכוי שלנו לשתף את התוכן (כך גם כאשר אנחנו חווים רגשות של כעס או התרגשות). פרסומות ויראליות במיוחד תוכלו למצוא למותג דורקס, שבאופן קבוע מצליחים לייצר פרסומות שרצות ברשתות החברתיות פשוט בזכות שיתופים ותגובות.

זו למשל פרסומת שאני אוהבת במיוחד:

ס'תכלו לפה: תשומת לב

אם יש משהו ברור שתוכן משעשע יודע לעשות, זה לתפוס את תשומת הלב של הקהל, אי אפשר להתעלם ממנו או לפספס אותו. אתם יכולים במיוחד לבחון את זה באופן שבו אתם מתייחסים לתוכן שרץ לכם בפיד של הרשת החברתית. אם תריצו את הפיד שלכם ותיתקלו באמצע באיזשהי תמונת מם, סביר שתעצרו לקרוא אותה. זה קליל, זה משעשע, זה בול מה שמתאים לכם לקרוא בין יתר הפוסטים שמתעדכנים בכל חצי דקה. משווקים היום יודעים שהעין שלנו נתפסת אוטומטית למה שמצחיק אותנו, הרי צחוק הוא ממכר ולכן משתמשים בזה לא מעט.

פרסומת תסתכלו עלי- אולד ספייס

 

יו זה נתקע לי בראש: בלתי נשכח

יתרון חשוב נוסף הוא פשוט שהומור אנחנו זוכרים טוב יותר. מחקרים מצביעים על כך שסוג הרגש שמתעורר בנו כשאנחנו קוראים או צופים בתוכן מצחיק, נשאר איתנו זמן רב יותר.

אחת הפרסומות הנצחיות בישראל, היא של מילקי. אי שם בשנות ה80 יגאל שילון יצר את פרסומת הקרב על מעדן המילקי האחרון. ההצלחה של הפרסומת הובילה לרימייקים של הרעיון במשך שנים ארוכות אחר כך.

כנסו מהדלת האחורית: הומור בכל סוג תוכן

היופי בהומור שיווקי, זה שהוא לא חייב להיכנס דווקא כתוכן פרסומי, תוכלו להשיג את אותו האפקט של תשומת הלב וחיבור למותג בכל התכנים שלכם. ההומור יכול לשמש ככלי שיווקי גם כשזו לא המטרה המוצהרת שלו. בחוברות הדרכה, אינסרטים, ברושורים, תוכן מקצועי ועוד, בכולם ניתן להוסיף הומור שמותאם לערכי המותג שלכם.

למה אני מתכוונת? קחו דוגמא:

אחד הדברים שאני אוהבת במיוחד, זה להסתכל על תפריטים של מסעדות. כשיש יצירתיות וקריצה הומוריסטית, התפריט הופך בן רגע להרבה יותר מושך בעיני (וזה בכלל עוד לפני שדיברו איתי על טעם האוכל, כן?). בימינו, כבר לא נמצא את מנת הדגל של שנות ה90- פסטה ברוטב פטריות. מנה כזו אולי כבר תקרא- פסטת חונקי כמרים על פטריות הזיה ויין. איכשהו המנה נשמעת הרבה יותר חדשנית ומעניינת ככה, לא? אותה מנה, אותם המרכיבים, אבל קיבלתם קצת מהנשמה והסגנון של השף והמסעדה.

 

 

איפה נוכל להשתמש בהומור בשיווק שלנו באמזון?

שלבו הומור בתוכן הכתוב הקיים

יש לכם אינסרט מעוצב? יש לכם מיילים שנשלחים ללקוחות? זה המקום להכניס אליהם קצת קלילות וצחוק. אני שמה דגש על קצת- לא צריך שכל התוכן יהפוך להיות בדיחה גדולה. בכל זאת אתם רוצים להיתפס מספיק רציניים כדי שיקנו מכם, אבל קלילים ונגישים שיהיה נעים להתחבר אל האישיות שלכם.

הכניסו הומור לפרסום הממומן

בדיחה ממש מוצלחת ובטוב טעם יכולה גם להגיע לפרסומות שאתם מייצרים. עם זאת, הומור צריך להיות מתאים לקהל שלכם, לכן רצוי לעשות AB טסטינג לפני שמשגרים את זה לעולם.

הוסיפו הומור כטקטיקת מיתוג

בעזרת קופירייטינג מדויק, אפשר להפוך את ההומור ממש לחלק מרכזי בשיווק המוצר שלכם.

מי למשל חשב אי פעם שאנשים ירוצו לראות איזה פוסט הוציאו הכותבים של עיריית תל אביב הפעם? הם הפכו את ההומור לחלק מהבידול של נוכחות הסושיאל שלהם. אגב, כיאה לכל בידול במוצר, מהר מאד התחילו החיקויים גם להגיע, מירושלים הבירה ואפילו עד לעיר האורות פתח תקווה.

 

לסיכומו של עניין,

שימוש בהומור יכול להיות פקטור שמביא לבידול של ממש בעסק שלכם. הערך שתקבלו מהצחוק והחיבור לקהל שווה הרבה. אז בין "אם יש לכם את זה" ובין אם תמצאו קופירייטר שיכול לעשות זאת בשבילכם, זה הזמן לבדוק איך תכניסו את ההומור לטקסטים שלכם. נשמח לשבת איתכם ולחשוב על הדרך יחדיו. 

עד אז, לכו להתפנק בפסטת חונקי כמרים, כן זה באמת קיים, לא המצאה שלי.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים

רוצים להישאר מעודכנים?
השאירו את המייל שלכם ונשמח לעדכן אתכם!

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רגע לפני שיוצאים...

קהילת הפייסבוק המדהימה שלנו מזמינה אותך להנות מטיפים שווים,
מאמרים וכתבות על אמזון בעברית וכל העדכונים הכי חמים!

Contact Us

דילוג לתוכן